HATAY ERZİN İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Veliler Kitap Okur mu? Projesi

Turunçlu Burnaz İlk-Ortaokulu Okul Müdürü Serdar GİREVİ tarafından koordine edilen ´´ Veliler Okur mu? ´´ Projesi başarıya ulaşarak öğrenci velileri okumaya teşvik edilmiştir.
Veliler Kitap Okur mu? Projesi

Proje Slayt Linki İçin Tıklayınız

/meb_iys_dosyalar/2015_05/07100940_yirnelervelilerkitapokurmu.pptx    

 


Projenin Adı

 Veliler kitap okur mu?

 

Projenin Konusu

Velilere yönelik kitap okuma çalışmaları

 

Projenin Amacı

  1. Okuyan, bilgi edinen, eleştirisel bakış açısı geliştirmek
  2. Toplumsal etkinlikler arasındaki ilişkileri açıklamak ve olguların durumlarına dayanarak diğer olgular hakkında tahminde bulunmak.
  3. Çevre- okul ilişkisini olumlu yönde geliştirmek.
  4. Toplumsal değişme ve gelişmesinde bireylere fayda sağlamak.
  5. Sosyokültürel alt yapı ile yüksek kültür seviyesine katkıda bulunmak.
  6. Pozitivist yaklaşım yerine yorumlayıcı ve eleştirisel yaklaşımlarla bireyi dolayısıyla toplumu tanımak.
  7. Toplumsal gerçekliliğe ulaşmak.

 

Projenin Hedefleri

  1. Okul aile işbirliğini geliştirmek.
  2. Kitap okuma konusunda farkındalık oluşturma
  3. Velilerin çocuklarını anlama yolunda olaylara öğrenci gözüyle bakmalarını sağlamak.
  4. Okuma alışkanlığını sağlamada velilere destek olmak.
  5. Velilere gündelik yaşamdaki rutinlerin içinde daldığımızda, yaşadığımız deneyimlerin,

        olup bitenlerin anlamı  üzerinde düşünme fırsatı tanımak..

  1. Toplumda insanların yaşamlarının  tesadüfî olmadığı bilincini oluşturmak.
  2. Velilerin kimliklerine ve niteliklerimize ilişkin algı ve düşüncelerinin bir bütün olduğu bilicini uyandırmak.
  3.  veri analizini tamamladıktan sonra bulguları  yorumlayıp, mevcut literatürle ilişkilendirerek araştırmaları  raporlamak.
  4. Olguların gözlemlenmesiyle genellemelere ulaşmak.
  5. Araştırmanın başında oluşturulmuş  olan hipotezleri sınamak amacıyla geniş çaplı örneklemlerden nicel veriler elde etmek.
  6. İnsanların doğal ortamlarında anlamı ve sosyal gerçekliği nasıl oluşturduklarını anlamak, sosyal olguları derinlemesine betimlemek.
  7. Bildiğimizi zannettiğimiz şeyleri yeniden inceleme imkanı sunmak.

.

Proje Sorumlusu

Turunçlu Burnaz İlk- Orta Okulu Ar-Ge Ekibi

 

Yapılacak Çalışmalar

Proje Ekibinin oluşturulması.                                                  (3- 10 Ekim 2014  )

Projenin yapılandırılması.                                                      (13-17 Ekim 2014 )

Finansman kaynağının oluşturulması.                                       (13-17 Ekim 2014 )

Ön inceleme ve anketlerin oluşturulması                                   (20-22 Ekim 2014)

Anketlerin uygulanması ve sonuçların analizi.                              (20-24 Ekim 2014 )

Kitap seçimi ve temin edilmesi. .                                            (23-24 Ekim 2014 )


  1. Kelile ve Dimne......................................(Beydaba)
  2. Taprak Ana ............................................(C.Aytmatov)
  3. Mevlana Mesnevisinden Seçmeler.......(Hazırlayan:F.AYDIN)
  4. Seçme Hikayeler....................................(S.F.ABASIYANIK)
  5. Velilerin tespit edilmesi.( 100 Veli)
  6. Listelerin oluşturulması ve uygulama planının oluşturulması.(27-28 Ekim 2014 )
  7. Velilerle birebir görüşme ve velilere bilgi verme.       (28 Ekim- 7 Kasım 2014 )
  8. Süreç Takibi .   (7 Kasım-27 Mart 2015 )
  9. Süreç içinde değerlendirme anketlerinin oluşturulması (27 Mart -6 Nisan 2015
  10. Değerlendirme süreci .      (12 Nisan 2015 )
  11. Ödül Süreci.              (23 Nisan 2015 )

 

 

 

Kapsam

 

Öncelikli olarak Turunçlu Burnaz İlkokulu ve Ortaokulu Velileri Erzin İlçe Geneli

 

 

Sürdürülebilirlik

  1. Her kademe ve derecedeki okullarda kolaylıkla uygulanabilir.
  2. Projenin başarıya ulaşmasında ekibin iyi organize edilmesi ve uygulama sürecinin iyi takip edilmesi gerekmektedir.
  3. Velilerden kitap ücreti alınmadığından veli bu projeye olumlu bakmakta ve bu tip projelerin devamını istemektedir.(Anket sonuçlarına göre)

 

Projenin Bütçesi ve Kaynak Temini

  1. Projenin maliyeti kitap sayısı ve çeşidi ile veli profiline bağlı olarak değişkenlik göstermektedir.
  2. Bu projenin yaklaşık maliyeti 1500 TL dir.
  3. Kaynak temininde hayırseverler vatandaşlar ile sponsorlar.

 

İzleme ve Değerlendirme Süreci

  1. Projeyi öncelikle Ar-Ge Ekibi izler ve değerlendirir.
  2. Değerlendirme anketi oluşturulur.
  3. Velilerin evde izlenmesi velinin öğrencisi tarafından takip edilir.
  4. Okuma çizelgeleri günlük olarak tutulur ve değerlendirme sürecinde kullanılır.
  5. Her kitap sonunda değerlendirme puan kartları kullanılır.
  6. Değerlendirme sürecinde başarılı bulunanlar ödüllendirilir.
  7. Sıralamaya giren ilk 3 kişiye çeyrek altın, okuyanların tümüne katılım belgesi verilecektir.

 

 

Bu projenin tüm hakları Turunçlu Burnaz İlkokul-Ortaokulu Müdürlüğüne Aittir.

 

 

 

 

İsalı Mahallesi Şehit Gaffar Okkan Cd. No 7 Posta kod 31960 Erzin / Hatay - 0 326 681 47 48

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.